تبلیغات
وبلاگ همسفر سمیه چمانه - خلاصه عملکرد لژیون پنج شنبه 96/3/25 (سی دی کفر)




















وبلاگ همسفر سمیه چمانه

با حرکت راه نمایان می شود

کسی که فرامین الهی را اجرا کند از مرحله کفر خارج می‌شود

سلام دوستان رقیه هستم همسفر:
ابتدای سی دی استاد امین کمی در مورد قرآن صحبت می‌کنند و اینکه قرآن را به یک گنج تشبیه کرده اند و بهتر است علاوه بر قرائت عربی ،معانی فارسی آنرا هم بخوانیم.
ما با تفکر در معانی قرآن به برداشت های خوبی دست پیدا می‌کنیم.هر چقدر ما حس هامون باز تر باشد قدرت جذب ما بالاتر می رود و در ماه رمضان با دوری از ضد ارزشها حس های ما بهتر است و درک عمیق تری از قرآن داریم و به خاطر همین گفته شده که تلاوت قرآن در این ماه ثواب بیشتری دارد.
مقوله بعدی که در مورد آن صحبت شده است کفر است که معانی مختلفی دارد و فقط کسی که خدا را قبول ندارد کافر نیست بلکه پوشاندن حقیقت نوعی کفر است.
اگر ما برای خدا شریک قائل شویم به خاطر اینکه خواسته های نا معقول نفس را انجام بدهیم،خداوند هم برای ما شریک قائل خواهد شد و دایره اختیار و انتخاب ما محدود می‌شود.
در سوره حجرات گفته شده است قبل از اینکه بگویید ایمان آوردم بگوئید اسلام آوردم چون اسلام آوردن اول راه است تا به ایمان برسیم،مثل کسی که تازه وارد کنگره شده است میگوید،مسافر هستم یعنی تازه سفرش را آغاز کرده است تا به رهایی برسد.

همسفر سمیه محمدی:
ابتدای سی دی در مورد روزه گرفتن صحبت شده است که غیر از مسئله شرعی آن بر روی جسم تاثیرات مفیدی دارد و آقای مهندس فرموده اند کسانی که به دلایلی نمیتوانند روزه کامل بگیرند،درصدی روزه بگیرند یعنی چند ساعت،تا آرام آرام نقطه تحملشان بالا برود و برای سالهای آینده توانایی روزه گرفتن پیدا کنند.
الآنه روزه گرفتن وارد مقوله علمی شده است و شاید زمانی برسد که این دیدگاه تغییر کند و مردم به این نقطه تفکر برسند که روزه گرفتن یک نسخه آسمانی است برای درمان خیلی از بیماری‌ها.
معجزه دوم بعد از درمان اعتیاد ،درمان سیگار است که بعد از اتفاقی که برای آقای مهندس افتاد و سکته کردند و در بیمارستان بستری شدند به فکر درمان سیگار افتادند و باعث شد که با محققین خارجی هم ارتباط برقرار کنند.
استاد امین بیان می‌کنند قرآن یک ویژگی که دارد این است که جاری است  و مفاهیم آن برای همه ایام قابل استفاده است و تاریخ انقضا ندارد.
کسانی که شرک می ورزند به خداوند و خواسته های نا معقول خودشان را اجرا می‌کنند در اختیارات او شریک به وجود می‌آید وبه تنهایی نمی تواند انتخاب کند.
انسانها به خواسته های نا معقول بیشتر توجه میکنند و برای رسیدن به خواسته هایشان فرامین خداوند را نقض می‌کنند.
بعضی از انسانها در مقابل کارهای خوب دیگران هیچ عکس العملی از خودشان نشان نمی‌دهند جدا از مسئله حسادت ،این خود نوعی کفر است.

سلام دوستان سکینه هستم همسفر:
در مورد کلام الله گفته شده که از ترجمه های خوب استفاده کنیم و بعضی از ترجمه ها خیلی اضافه تر توضیح داده است و لغتهای بیشتری برای ترجمه به کار برده است که این خوب نیست.
در مورد نوشتن سی دی ها آقای مهندس فرموده اند که علاوه بر یادگیری مطالبی جدید که اگاهیتان را بالا میبرد،از نظر املایی هم قویتر میشوید و دست خط شما خوب میشود و خوش خط میشوید و هم اینکه آیندگان از نوشته های شما استفاده خواهند کرد ومن بعد از شنیدن این مطالب خیلی مصمم تر شدن که همه سی دی ها را بنویسم.

سلام دوستان سمیه هستم  همسفر:
یکی از مسائلی که خیلی در کلام الله از آن صحبت شده است کفر است و وقتی مسئله ای خیلی تکرار شود یعنی اهمیت ویژه ای دارد.
قبل از کفر لازم است شرک را هم بشناسیم و نتیجه این دو را بدانیم.
شرک به این معنی است که اگر انسان به هر دلیلی فرمان کس دیگری را اجرا کند یعنی برای خداوند شریک قائل شده است و نتیجه اینکه خداوند هم برای او در درونش شریک به وجود می‌آورد و در اختیار او سهیم می‌شود و این باعث میشود دامنه انتخابات فرد محدود شود.
مبحث شرک خیلی مخفی است و شاید خیلی آرام و زیر پوستی اتفاق بیافتد و گاهی اوقات تشخیص اینکه دچار شرک شده ایم کار دشواری است و شاید اصلا متوجه نشویم ولی تبعات آن شامل حال ما میشوید.
دشواری آن مثلا مانند دیدن مورچه روی سنگ سیاه در شب تاریک است.
مثالی میزنم در مورد شرک،مثلا فرزندمان را میبریم دکتر و به پزشک معالج میگوییم بعد ازخدا امیدم به شماست،این خود شرک مطلق است وبرای اراده و قدرت خداوند شریک قائل شده ایم ،چون اول و آخر و ظاهر و باطن همه چیز خداوند است و شفای خداوند در قلم پزشک در نسخه ای که می نویسد جاری خواهد شد.
پس در مورد مقوله شرک خیلی باید زیرکانه عمل کنیم و حواسمان باشد ،در واقع شرک فقط انجام دادن خواسته های نا معقول نیست بلکه در نگاهی گسترده تر بی تفاوتی نسبت به انجام خواسته های معقول هم ما را به شرک می کشاند.
اما کفر:از ریشه «کفر» به معنی پوشاندن است.
کفر عام یعنی پنهان کردن هر چیزی و پنهان کردن حقیقت به دلیل منفعت شخصی
کفر خاص یعنی کفر نسبت به خداوند و پنهان کردن او
اگر بخواهیم در مورد کفر عام مثالی بزنیم ،مثلا فردی حقیقتا آدم خوبی است نکات مثبت بسیاری دارد اما ما این حقیقت را پنهان میکنیم ،نتیجه اینکه خوبی های خودمان هم پنهان می‌شود و در واقع ته نشین می‌شود و بدیهایمان روی سطح می‌آید و جایگاه قبلی مان را از دست میدهیم.
ساختار آفرینش طوری طراحی شده است که نتیجه اعمالمان را می‌بینیم و اصلا نیازی نیست کسی ما را تنبیه کند.
اما مطلب مهم اینجاست که با توجه به فضل و رحمت و بخشندگی خداوند ،با ایمان آوردن بدیهای ما پنهان می‌شود و با تزکیه و مراقبه آرام آرام از بین میرود و کسی که فرامین الهی را اجرا کند از مرحله کفر خارج می‌شود.
امیدوارم در این ماه پر خیر و برکت لطف خاص خداوند شامل حال همه ما بشود و تاریکی های وجودی مان را ببینیم و از آنها خارج شویم و مهر مسلمانی بر ما زده شود.

نوشته شده در شنبه 27 خرداد 1396 ساعت 06:21 ب.ظ توسط همسفر سمیه چمانه نظرات |


(تعداد کل صفحات:[cb:pages_total]) [cb:pages_no]
Template By : idealweb
قدرت گرفته از : mihanblog